Το διαδικτυακό βίντεο, όπως και ο αναλογικός του γονέας, μπορεί να είναι εξαιρετικά παθητικό, παρέχοντας οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα, αλλά δεν απαιτεί εγγενώς ανταπόκριση. Το διαδραστικό βίντεο αλλάζει το τοπίο, καθώς επιτρέπει στους θεατές να αλληλεπιδρούν απευθείας με το περιεχόμενο του βίντεο. Οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε σχετικές πληροφορίες, όπως και όταν ενδιαφέρονται.
Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων -από τα δημοτικά σχολεία μέχρι τα πανεπιστήμια- επικρίνονται συχνά ότι βρίσκονται πίσω από την εποχή της τεχνολογίας. Ακόμη και οι νεότεροι μαθητές είναι πλέον γνώστες της τεχνολογίας. Για να διδάξουν αποτελεσματικά, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αγκαλιάσουν τη δημοφιλή τεχνολογία για να κάνουν τη διαδικτυακή μάθηση να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των μαθητών. Αντί να αναγκάζουν τους μαθητές να απεμπλακούν όταν παρακολουθούν μαθήματα στο διαδίκτυο, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να χρησιμοποιούν την τεχνολογία που είναι τώρα διαθέσιμη για να φέρουν πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπιδράσεις στην διαδικτυακή μαθησιακή εμπειρία. Ίσως ο Κονφούκιος το είπε καλύτερα:
«Πες μου και το ξεχνάω.
Δίδαξέ με και θυμάμαι.
Ενέπλεξέ με και μαθαίνω».